Téli nagyponty horgászat(om)

Az enyhe tél lehetővé tette, hogy az Új Évet egy horgásztúrával kezdjem. De egyedül vágjak neki? Nem! Gyorsan találtam hozzá néhány hasonló gondolkodású barátot, akikkel közösen terveztük az év első horgászatát.

A helyszínen nem sokat töprengtünk, Szegedi László barátomhoz látogattunk el a Dunavarsányi Petőfi Horgász Egyesület bányatavára, ahol már nyáron volt szerencsém horgászni és elhatároztam, hogy visszatérek ide egy szezonon kívüli időpontban.

Indulás!
Kora reggel jöttek értem a srácok, gyorsan bepakoltuk a leredukált felszerelést, mivel egy egészen komfortos ház állt rendelkezésünkre a parton, a sok túrázós felszerelést otthon hagyhattunk. Az út nem volt túl hosszú, a forgalom elenyésző, gondolom még a legtöbb ember a szilveszteri eseményeket próbálta „feldolgozni”!

A csalogatóanyagom alapja a Green Pepper Stick Mix volt.

A csalitüskén elhelyezett BlendeX Pop Up-ra egy kis aromakoncentrátumot csepegtettem közvetlenül a bevetés előtt.

A vízparton!
Ahogy kiszálltam az autóból megcsapott az a kellemes friss levegő, amit bizony semmivel nem lehet összekeverni, kimondhatatlanul jó érzés volt újra – ebben a szokatlan időpontban – a vízparton lenni, de ezt le sem tagadhatták volna a többiek sem, mert mindenki egyfolytában mosolygott, pedig még a halfogástól nagyon távol álltunk. A kevéske felszerelésünket lehordtuk, elsőnek éppen csak annyit, amennyi a horgászat megkezdéséhez feltétlen szükségesnek találtunk. Szerelékem egy 113 grammos inline ólomból, egy gyorskapocsból és mintegy harminc centiméter hosszú 20 Lbs monofil előkéből állt, ahol egy German Rig csalitüskére szúrtam az egyik 2018. évi újdonságunkat, a BlendeX Pop Up-t, amiből a Tintahal & Polip ízesítésnek szavaztam bizalmat. Etetés gyanánt pedig csupán egy Stick Mix rudacskát helyeztem az előkémre, amely figyelemfelkeltésnek pont elegendő. A víz még nagyon hideg volt, olyannyira, hogy érkezésünk előtt egy héttel még jég borította a tavat, így nem számíthattunk túl nagy aktivitásra a pontyoktól. Nem számíthattunk rá, hogy túl nagy távolságot meg fognak tenni a táplálék szerzésért, így nekünk kellett megkeresni őket! 3

A hideg vízben, ennyi is bőven elegendő a nagy pontyoknak!

Csalogató anyagom receptje:

1 csg Haldorádó Record Carp Stick mix Zöld Bors
30 ml Haldorádó SpéciAdditive Folyékony Máj
20 ml Haldorádó Spéci Additive Csípős Paprika Kivonat

Az év harmadik napkeltéjét már a vízparton nézhettem

A nyári horgászatom alkalmával elég alaposan átfésültem a hely előtt rendelkezésre álló területet, ezért is választottam ismét ugyanezt az állást, így volt lehetőségem előre kigondolni, hogy hova is szeretnék horgászni. A szerelékek elhelyezése után izgatottan vártuk mind a négyen a fejleményeket, vajon mikor csippan meg az egyik jelző? De azok mélyen hallgattak. Szépen lassan ránk is sötétedett, de végre éjfél fele megtört a csend és Ernő egy nyolc kilogramm körüli nyurgapontyot fárasztott ki a kristálytiszta vízben. Mindannyian nagyon örültünk az első fogásnak, majd némi viccelődés után nyugovóra tértünk, reggelig nem volt több „zaklatónk”.

Végre megtört a csend, kezemben az Új Év első pontya

Kis csapatunk

Valami készülődik!

A délelőtti órákban lefrissítettük a csalikat, ekkor már drasztikusan változott az időjárás, a kettős fronthatás viharos déli széllel érkezett, ami nem javította a halfogási esélyeinket, ennek megfelelően csak kisebb pontyokat sikerült napközben fognunk, de késő délután már sötétedést követően a szél átfordult északira és hamarosan a jelzők is feléledtek! Olyannyira, hogy több 10+-os pontyot sikerült fognunk egymást követően, ami izgalmasan zajlott a stégről az erős szélben, melyben vízszintesen esett az eső. A hideg víz ellenére a pontyok nagyon jól küzdöttek, szinte élték a mély vizet, a fenékről csupán a szákolás előtti pillanatokban voltak hajlandóak elmozdulni. A lendület talán kilenc óráig tartott, ezt követően elcsendesedett a szél, illetve a jelzők is. Hajnalban viszont szokatlanul erőteljes és dinamikus kapásra riadtam fel! A hallal való kontaktus felvétele után a Theory botom szép ívben görbült és nagy lendülettel húzta az orsóm fékjét. Gyorsan összeállt a kép, hogy ez bizony egy jó ponty lesz! Nagyon lassan engedett a távolságból, nagyjából húsz perc is eltelt, mire a part előtt, mintegy 40-50 méterre található töréshez ért. Itt szerintem megérezte, hogy már baj is lehet, mert több erőteljes kirohanással jelezte, hogy nem nagyon szeretne ő ettől közelebb úszni. Nagyon lassan sikerült felcsalnom és közeledett hozzám. Izgatottan vártam, vajon mi fog feljönni a tiszta vízben? Amint megláttam a fejlámpa fényénél, az minden várakozásomat felülmúlta! Egy hatalmas tükrös törte át a víztükröt, amelyet az első adandó alkalommal meg
is szákoltunk. Elégedetten nézegettük a halat a mérlegelőbe, melynek súlya több, mint 17 kilogramm volt, fantasztikus évkezdés egy egyesületi tóból!

Az erős, már-már viharos szél felkorbácsolta a megfeszített víztükröt

Egy új jelzőt is teszteltem ezen a horgászaton, még sok hasonló horgászat vár rá mielőtt debütálhatna

Ami éjszaka ráfagyott, az a délelőtt folyamán szépen leolvadt a felszerelésről

A fotózást követően már nem is húztam vissza a szerelékemet, úgy gondoltam ezt már semmi nem tudja felülmúlni, egyébként is az összepakolás következett, amely közben elégedetten nyugtáztuk ennek a különleges hangulatú korai horgásztúrának az eseményeit. Nem titkolom extra lökést adott ez az év kezdéséhez és még lendületesebb folytatásához!

A fehér foltok a hal testén arra utalnak, hogy már nagyon keveset mozog a hal, ezek a víz melegedésével majd szépen el is tűnnek róla

E különleges tükörponty súlya 17.15 kg, ettől rosszabb túrám egy se legyen 2018-ban!